آرشیو بهمن ماه 1398

به خبرنامه جامع تخصصي سينماي جهان خوش آمديد.

بيوگرافي جيمي بج ديل (James Badge Dale)

۱۲۰ بازديد

 

جيمز بج ديل (James Badge Dale) «زاده ۱ مه ۱۹۷۸» بازيگر، آمريكايي است. ديل در نيويورك به دنيا آمد. وي تنها فرزند آنيتا موريس و گراور ديل است. او در دوازده سالگي در فيلم سينمايي سالار مگس‌ها (در نقش سايمون) بازي كرد. او بيشتر شهرتش را به خاطر هنرنمايي در ميني‌سريال شبكه اچ ‌بي‌ او، اقيانوس آرام، در نقش رابرت لِكي و هم‌چنين بازي در نقش چيس ادموندز در سريال ۲۴ و نقش سايمون در فيلمارباب پرواز (۱۹۹۰) به دست آورده است. او همچنين در فيلم تنها شجاعان بازي كرده است.

جيمز بج ديل نخستين بار در تلويزيون حضور يافته و سال ۲۰۱۰ در سريال اقيانوس آرام – قسمت ۱۰ به كارگرداني Tim Van Patten  بازي كرده است. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال اقيانوس آرام، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي جيمز بج ديل محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون  Jacob Pitts، Keith Nobbs، جاش هلمن و Henry Nixon را تجربه كرد.

رايان رينولدز در آستانه حضور در فيلم Zombieland: Double Tap بود

۱۳۷ بازديد

 

نويسندگان فيلم Zombieland: Double Tap تاييد كردند كه رايان رينولدز در آستانه حضور در اين فيلم و بازي در يكي از نقش‌هاي جديد آن بود.

مدتي مي‌شود كه اكران جهاني فيلم Zombieland: Double Tap  (سرزمين زامبي ها 2: دابل تپ) آغاز شده و اين فيلم توانسته عملكرد خوبي را در گيشه داشته باشد و اين فيلم كمدي ترسناك تا به امروز بيش از ۶۳.۶ ميليون دلار در سراسر جهان فروش كرده كه اين فروش شامل ۴۷ ميليون دلار در آمريكاي شمالي و ۱۶.۶ ميليون دلار در ديگر كشورهاي جهان مي‌شود. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، ممكن بود بازيگر ديگري نقش البوكركي را در دنباله فيلم Zombieland  (سرزمين زامبي‌ها) بازي كند. در مصاحبه با ددلاين، پال ورنيك و رت ريس، نويسندگان اين فيلم تاييد كردند كه رايان رينولدز گزينه اولين آن‌ها براي بازي در نقش البوكركي در فيلم Zombieland 2 بوده است.

نويسندگان The Conjuring در حال نگارش مجموعه سينمايي ترسناك جديدي هستند

۱۳۷ بازديد

 

مجموعه‌ي جديد برادران هيس در مورد عمارت لالوري خواهد بود كه ماجراهاي ترسناكي در آن رخ داده است.

چاد و كري هيس چند سال قبل توانستند با نگارش فيلمنامه‌ي فيلم احضار (The Conjuring) باعث خلق يكي از معروف‌ترين مجموعه فيلم‌هاي ترسناك اين سال‌ها شوند كه بعدها آثار ديگري مثل راهبه (The Nun) و آنابل (Annabelle) هم از دل آن متولد شدند. اين برادران دوقلو در حال حاضر روي پروژه‌ي جديدي كار مي‌كنند كه براساس ماجراهاي يك عمارت واقعي توليد خواهد شد.

عمارت لالوري (LaLaurie) در شهر نيواورلئان واقع در ايالت لوئيزياناي آمريكا، منبع الهام اين مجموعه خواهد بود؛ عمارتي معروف كه داستان‌هاي زيادي در مورد حال و هواي تسخيرشده‌ي آن روايت مي‌شود. صاحب اين عمارت در اوايل قرن ۱۸۰۰ ميلادي، فردي به‌نام ماري دِلفين مك‌كارتي ملقب به مادام لالوري بود كه از اشخاص صاحب‌نفوذ آن منطقه محسوب مي‌شد و خدمتكاران و برده‌هاي زيادي داشت؛

سريال Pennyworth براي فصل دوم تمديد شد

۱۳۷ بازديد

 

سرانجام شبكه اپيكس از تمديد سريال Pennyworth براي فصل دوم خبر داد و اطلاعاتي از زمان شروع ساخت و انتشار آن نيز منتشر كرد.

ماه گذشته بود كه آخرين قسمت از فصل اول سريال Pennyworth (پني ورث) از شبكه اپيكس (Epix) به‌روي آنتن رفت، اما از آن زمان و باتوجه‌به پايان سريال، بسياري از طرفداران در انتظار خبر تمديد سريال براي فصل دوم بودند. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، اين سريال فرعي از مجموعه دي سي (DC) براي فصل دوم نيز تمديد شده است. طبق خبري كه TVLine منتشر كرده، شبكه اپيكس از تمديد سريال Pennyworth براي فصل دوم خبر داده است كه مانند فصل اول، فصل دوم سريال پني‌ورث نيز قرار است در ۱۰ قسمت توليد و منتشر شود.

اسكار آيزاك در فيلم بعدي پل شريدر با نام The Card Counter بازي مي‌كند

۱۳۱ بازديد

 

اسكار آيزاك (Oscar Isaac) در جديدترين فيلم كارگردان نامزد جايزه اسكار، پل شريدر (Paul Schrader) به اسم The Card Counter  بازي خواهد كرد.

اسكار آيزاك، بازيگر فيلم‌هايي چون Ex Machina و Star Wars: The Last Jedi قرار است در فيلم جديد پل شريدر با نام The Card Counter بازي كند. شريدر كه سابقه نامزدي جايزه اسكار را دارد، علاوه بر كارگرداني اين فيلم، نوشتن فيلمنامه‌اش را نيز عهده‌دار است. او در فيلمنامه‌نويسي سابقه طولاني و درخشاني دارد و با نوشتن فيلمنامه تعدادي از معروف‌ترين فيلم‌هاي مارتين اسكورسيزي مانند Taxi Driver و Raging Bull به شهرت رسيده است.

اسپايدرمن مجدداً به دنياي سينمايي مارول باز مي‌گردد

۱۰۰ بازديد

 

پس از تمام كشمكش‌هاي سوني و ديزني، بالاخره اين دو شركت به توافق رسيدند كه فيلم سوم اسپايدرمن با همان روال سابق ساخته شود. درست است كه مارول كه تحت حمايت شركت ديزني فعاليت مي‌كند خالق اصلي مرد عنكبوتي است، ولي اين شركت سوني است كه حق امتياز آن را در اختيار دارد. اين خبر خيال طرفداران را تا مدتي راحت كرده است چرا كه همچنان شاهد تاب بازي‌هاي مرد عنكبوتي در دنياي سينمايي مارول خواهند بود.

اسپايدرمن از جمله شخصيت‌هاي بسيار محبوب كتاب‌هاي مارول است كه داستان‌هايش طيف گسترده‌اي از مخاطبين، از كودكان تا بزرگ سالان و ميان سال‌ها را پوشش مي‌دهد. از سال 2000 تا كنون شاهد فيلم‌هاي متعددي از 3 مرد عنكبوتي مختلف بوديم كه در نهايت به حضور اين شخصيت در دنياي سينمايي مارول ختم شد.

فيلم بعدي دكتر استرنج استوديوي مارول در راه است

۶۲ بازديد

 

مارول براي فيلم بعدي دكتر استرنج از Jade Bartlett  براي نوشتن داستان فيلم كمك مي‌گيرد. فيلم بعدي كه به اين قهرمان جادويي دنياي مارول اختصاص پيدا خواهد كرد Doctor Strange in the Multiverse of Madness نام دارد. به اين ترتيب به‌زودي شاهد بازگشت بنديكت كامبربچ در نقش دكتر استرنج، همچنين بنديكت وانگ در نقش وانگ، و اليزابت اولسن در نقش اسكارلت ويچ خواهيم بود.

كارگرداني فيلم جديد دكتر استرنج را اسكارت دريكسون بر عهده خواهد داشت. در مورد نقش بارلت در نويسندگي فيلم بايد گفت كه مشخص نيست او به‌تنهايي كار نويسندگي را انجام خواهد داد يا آن كه فيلم نامه محصول همكاري مشتركش با دريكسون خواهد بود. نويسندگي فيلم اول دكتر استرنج را دريكسون، رابرت كارگيل و جان اسپيتز بر عهده داشتند.

 

نقد فيلم قسم (قسمت دوم)

۱۲۰ بازديد

 

راضيه شخصيت اصلي فيلم است و در اكثر صحنه‌ ها در مركز تصوير قرار گرفته است

در ابتداي فيلم در صحنه‌اي دوربين از نزديكي سنگ‌هاي يك قبرستان و در هوايي باراني حركت اتوبوس را به تصوير مي‌كشد. در اين صحنه قبرستان استعاره‌اي است از هدفي كه افراد داخل اين اتوبوس دارند. آن‌ها مي‌خواهند بهمن (مهران احمدي) را راهي قبرستان كنند.

فيلم «قسم» از جهاتي يادآور فيلم «۱۲ مرد خشمگين» است. در آن فيلم هم تمام افراد به جز يك نفر مي‌خواهند فردي را مجرم اعلام كنند. اما فيلم قسم قدرت تاثيرگذاري فيلم «۱۲ مرد خشمگين» را ندارد. در هر دو فيلم ديالوگ‌ها خيلي اهميت دارند زيرا غافلگيري‌ها، نقاط اوج و ... فيلم با ديالوگ‌ها رخ مي‌دهند اما در فيلم «قسم» فيلمنامه‌نويس در خيلي از موارد عجله كرده و به جاي آنكه منطقي پيش برود فقط سعي داشته فيلم را به نقطه پاياني خود برساند. مثلا در صحنه‌اي كه خسرو مي‌ميرد اتوبوس ناگهان منحرف مي‌شود و درون استخري پر از آب مي‌افتد. 

نقد فيلم قسم (قسمت اول)

۱۳۹ بازديد

 

فيلم «قسم»به كارگرداني محسن تنابنده و با بازي مهناز افشار، مهران احمدي و سعيدآقاخاني چندروزي است كه اكران شده است. در اين مطلب نگاهي به اين فيلم داشته‌ايم. همراه زومجي باشيد.

فيلم«قسم» دومين ساخته محسن تنابنده بعد از فيلم «گينس» است و فيلمنامه اين فيلم هم نوشته خود تنابنده است. فيلم «قسم» در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر اكران شد و در ۶ قسمت نامزد دريافت سيمرغ شد؛ از جمله در بخش‌هاي بهترين فيلمنامه براي محسن تنابنده، بهترين بازيگر نقش اول زن براي مهناز افشار و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد براي حسن پورشيرازي. دومين تجربه تنابنده در زمينه كارگرداني به‌طور حتم براي او يك پيشرفت به حساب مي‌آيد. با اين فيلم، تنابنده نشان داده توانايي ساختن فيلم جدي را هم دارد.

بزرگترين ركورد فروش در ماه اكتبر براي جوكر

۸۵ بازديد

 

«جوكر/Joker» با بازي «واكين فنيكس» كه يكي از شانس‌هاي اصلي جايزه اسكار است؛ بزرگترين ركورد فروش در ماه اكتبر را بدست خواهد آورد.

به‌ نظر مي‌رسد فروش فيلم سينمايي فيلم «جوكر/Joker» كه در بدو اكران در هاليوود جنجال به‌ پا كرد، به مبلغ 95 ميليون دلار برسد. افتتاحيه اين فيلم  به علت وجود تيراندازي و خطرات احتمالي بدون خبرنگاران برگزار شد كه واكنش‌هاي آنان را به دنبال داشت. اين فيلم سينمايي محصول «برادران وارنر» كه توسط «تاد فيليپس» كارگرداني شده و نقش اصلي آن را «واكين فينيكس,» بازي مي‌كند، به‌راحتي توانست ركورد فروش جمعه اول اكتبر سال قبل را كه «ونوم» با فروش 32 ميليون و 500 هزار دلار به‌دست آورده بود، بزند. اين فيلم همينطور توانسته بود در فروش داخلي آمريكا بيش از 80 ميليون دلار به جيب بزند و مقام اول را در فروش به‌دست آورد.