اجراي طرح توانمندسازي دانشجويان با رويكرد اشتغال

به خبرنامه جامع تخصصي سينماي جهان خوش آمديد.

اجراي طرح توانمندسازي دانشجويان با رويكرد اشتغال

۲۲ بازديد

اسما كريمي احسان كامراني ، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي هرمزگان ، در ديدار با خبرنگار بندرعباسي خبرگزاري آنا ، بر موقعيت استراتژيك و موقعيت استان هرمزگان در كريدور شمال جنوب تأكيد كرد: طرح توسعه سواحل مكران در شرق ، وجود معادن در شمال استان صنايع غربي و منطقه آزاد تجاري و حمل و نقل استان …

اجراي طرح توانمندسازي دانشجويان با رويكرد اشتغال https://iranian-today.ir/اجراي-طرح-توانمندسازي-دانشجويان-با-رو/ ايران تودي Fri, 15 Jan 2021 22:29:21 0000 استان ها https://iranian-today.ir/اجراي-طرح-توانمندسازي-دانشجويان-با-رو/ اسما كريمي احسان كامراني ، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي هرمزگان ، در ديدار با خبرنگار بندرعباسي خبرگزاري آنا ، بر موقعيت استراتژيك و موقعيت استان هرمزگان در كريدور شمال جنوب تأكيد كرد: طرح توسعه سواحل مكران در شرق ، وجود معادن در شمال استان صنايع غربي و منطقه آزاد تجاري و حمل و نقل استان …

اسما كريمي احسان كامراني ، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي هرمزگان ، در ديدار با خبرنگار بندرعباسي خبرگزاري آنا ، بر موقعيت استراتژيك و موقعيت استان هرمزگان در كريدور شمال جنوب تأكيد كرد: طرح توسعه سواحل مكران در شرق ، وجود معادن در شمال استان صنايع غربي و منطقه آزاد تجاري و حمل و نقل استان با ساير استانها متفاوت است.

وي در جريان فعاليت هاي 13 ارائه دهنده خدمات ، 13 مركز در بخش هاي كشاورزي ، صنعتي و هنري و 157 آموزشگاه فني و حرفه اي رايگان در استان هرمزگان قرار گرفت و گفت: بيش از 60 آموزشگاه آزاد در بندرعباس براي ايجاد مشاغل ، اشتغال و آموزش حرفه اي وجود دارد. آنها براساس نيازهاي جامعه و استانداردهاي آموزشي آموزش مي دهند.

مدير كل مهندسي و آموزش حرفه اي هرمزگان اجراي پروژه SCD براي توسعه مهارت هاي دانشجويان و دانشجويان دانشگاه در دانشگاه ها را از ديگر فعاليت هاي اين اداره عنوان كرد و گفت: مراكز مختلف كار در اين راستا را براي كمك و پشتيباني از دانشجويان جوياي كار و غير ماهر آغاز كرده اند.

مدير استاني هرمزگان با تأكيد بر ظرفيت اشتغال استان از نظر مهارت آموزي و توسعه مهارت هاي دانشجويي اظهار داشت: همكاري و همكاري موثر با دانشگاه مي تواند در اجراي طرح ملي “تقويت توانايي هاي اشتغال محور دانشجويان و دانش آموختگان” موفق باشد.

كريمي با بيان اينكه هدف در اين بخش براساس استانداردهاي بين المللي است ، افزود: هدف گذاري كوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت يكي از برنامه هاي مهمي است كه براي پر كردن خلا ‘فارغ التحصيلان و كمبود مهارت براي ايجاد نقشي در توسعه مهارت ها طراحي شده است. عملكرد بهتر و عملي تر

وي از تاسيس شوراي مهارت با تفويض مسئوليت هاي خاص به مراجع ذي صلاح خبر داد و افزود: “اين شورا دپارتمان هايي براي كاهش بيكاري و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و همچنين كاهش حاشيه نشيني ، افزايش رضايت و جذب سرمايه گذاران در بخش آزاد ايجاد مي كند ، و آموزش مهارتها را به افراد ماهر منتقل كنيد. ” اين متخصص با ايجاد تعادل بين جمعيت و اشتغال به دنبال رشد مشاغل است.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان هرمزگان با تأكيد بر فرهنگ كار و مهارت افزايي به عنوان م componentثرترين م componentلفه ايجاد اشتغال جوانان ، اظهار داشت: اهميت فرهنگ كار تنها از طريق همكاري هاي بيشتر و همكاري و تعامل موثر و پر كردن شكاف هاي موجود امكان پذير است.

كريمي ابراز اميدواري كرد با كمك دانشگاه آزادي بتوان گام هاي روشن و موثري در اين راستا توسط صنعت ، معدن و … برداشت. از طريق ايجاد كاركنان آموزش ديده ، متخصص و كارآمد در بخش خود از طريق ايجاد اشتغال و ايجاد مراكز تجاري.

تغيير رويكرد دانشگاه آزاد اسلامي يك مسئله منطقي است

در ابتداي اين نشست ، رئيس شوراي ويژه تحقيقات و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان ضمن خير مقدم به حاضران ، از امضاي تفاهم نامه همكاري با اداره كل فناوري و آموزش حرفه اي استان هرمزگان براي تعامل بيشتر با رويكرد كارآفريني خبر داد.

عليرضا سايباني افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامي از رسالت صرف آموزش و پژوهش فاصله گرفته و در كنار تحقيق و آموزش در زمينه هاي اشتغال زايي ، فناوري ، كارآفريني ، توليد و … قرار گرفته است.

وي ظرفيت دانشگاه آزاد اسلامي هرمزگان را بزرگترين مجتمع آموزشي و پژوهشي استان هرمزگان ، مجهز به آزمايشگاه ، كارگاه هاي ويژه ، آزمايشگاه هاي فردي ، مربيان مجرب ، زيرساخت هاي آماده براي فعاليت در استان دانست و يادآور شد: اين دانشگاه بيش از نيمي از حجم كار آموزشي است. اين استان را بدون استفاده از بودجه دولت تصرف كرد و تاكنون ماموريت علمي و پژوهشي خود را به درستي انجام داده است.

سايباني تغيير رويكرد در دانشگاه آزاد اسلامي را يك مسئله منطقي دانست و يادآور شد: امروز دانشگاه بر اساس حل مسئله و تأمين نيازهاي جامعه وارد همه بخش ها شده است و آماده آموزش دانشجويان براي توسعه مهارت ها و ايجاد فرصت هاي شغلي براي همه است. ” مراكز فني و حرفه اي ، صنايع و … براي همكاري نزديك و تعامل

به گزارش آنا ، بحث با نظرات ساير كارشناسان حاضر در جلسه ادامه يافت و در پايان سران دو مutesسسه تفاهم نامه اي را براي تقويت همكاري و تعامل امضا كردند.

انتهاي پيام / 4117 /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.