مانور واكنش اضطراري استان هاي معين پايتخت برگزار مي شود

به خبرنامه جامع تخصصي سينماي جهان خوش آمديد.

مانور واكنش اضطراري استان هاي معين پايتخت برگزار مي شود

۱۵ بازديد

معاون آمادگي ، مبارزه و پدافند غيرعامل سازمان پيشگيري و مديريت بحران استان تهران از مانور واكنش اضطراري در برخي استان هاي تهران و مانور امداد هوايي در پايتخت در اسفند ماه سال جاري خبر داد. به گزارش ايران تودي ، اسماعيل سليمي در مورد انجام مانورهاي واكنش اضطراري و مانورهاي امداد هوايي در استان …

مانور واكنش اضطراري استان هاي معين پايتخت برگزار مي شود https://iranian-today.ir/مانور-واكنش-اضطراري-استان-هاي-معين-پاي/ ايران تودي Mon, 15 Feb 2021 19:34:21 0000 حوادث https://iranian-today.ir/مانور-واكنش-اضطراري-استان-هاي-معين-پاي/ معاون آمادگي ، مبارزه و پدافند غيرعامل سازمان پيشگيري و مديريت بحران استان تهران از مانور واكنش اضطراري در برخي استان هاي تهران و مانور امداد هوايي در پايتخت در اسفند ماه سال جاري خبر داد. به گزارش ايران تودي ، اسماعيل سليمي در مورد انجام مانورهاي واكنش اضطراري و مانورهاي امداد هوايي در استان …

معاون آمادگي ، مبارزه و پدافند غيرعامل سازمان پيشگيري و مديريت بحران استان تهران از مانور واكنش اضطراري در برخي استان هاي تهران و مانور امداد هوايي در پايتخت در اسفند ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش ايران تودي ، اسماعيل سليمي در مورد انجام مانورهاي واكنش اضطراري و مانورهاي امداد هوايي در استان هاي خاص تهران اظهار داشت: اين مانور مطابق با دستورالعمل هاي تاج و پروتكل هاي بهداشتي انجام مي شود و مجوزهاي لازم از مقر ملي كرونا گرفته شده است. در تهران. در ماه مارس سال جاري برگزار مي شود.

سليمي افزود: اين مانور بر روي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران كه مركز مديريت بحران 22 منطقه است متمركز خواهد شد و با دانشگاه هاي علوم پزشكي ، جمعيت هلال احمر ، سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني ، سازمان مديريت اضطراري و پليس.

معاون آمادگي ، مبارزه و پدافند غيرعامل سازمان مديريت بحران استان تهران با بيان اينكه اين پايتخت در مجاورت چندين گسل لرزه اي بالا واقع شده است ، گفت: با وجود چنين جمعيت زيادي ، در صورت وقوع يك حادثه فاجعه بار ، امكانات موجود در اين كشور مطابق با شرايط مهم نيست. و نيازهاي فوري شهر و مناطق اطراف آن.
با بيان اينكه هدف از اين تمرين پيروي از دستورالعملهاي سازمان مديريت بحران در زمينه تقسيم برخي از استانهاي پيشتاز و جانشين تهران است ، اين دستورالعمل بايد به دليل ضعف مناطق 22 گانه در اين مانور تا حد ممكن مثر باشد. پايتخت

“اگر يك زلزله 7 ريشتري در تهران رخ دهد ، كمك از ساير استانهاي كشور اجتناب ناپذير است و بايد به خدمات حياتي و آمبولانس به موقع پاسخ داده شود. رهبران و استانهاي تعيين شده.” قبل از ظهور شهر تهران ، سليمي هر يك از سازمانهاي مسئول براي تعيين نقشها و مسئوليتهاي خود به يك برنامه مشترك نياز دارند.

وي در ادامه گفت كه در دستورالعمل هاي مديريت بحران براي استان هاي خاص ، مناطق 22 گانه تهران به ترتيب به پنج منطقه تقسيم مي شوند: به ترتيب شمال غربي ، شمال شرقي ، جنوب شرقي ، جنوب و جنوب غربي و استان هاي قزوين ، مازندران ، سمنان ، گم و مركز. اسامي استانهاي پيشرو در اين مناطق مسئول هدايت ساير استانهاي خاص در هر منطقه در زمان بحران هستند.

“قبلاً برنامه هايي براي مانور در پيشتاز و در برخي از استانهاي پايتخت ساخته شده است ، اما به دليل گسترش ويروس كرونا و مانور برخي از افراد به دليل ملاحظات كرونري ، آنها به تعويق افتاده اند. استانها در هر منطقه از تهران به طور جداگانه سازماندهي مي شوند. “

معاون آمادگي ، مقابله با اقدامات و پدافند غيرعامل سازمان مديريت بحران استان تهران گفت: اين مانور ارائه هشدار و اطلاعات فوري پس از حادثه ، هماهنگي عمليات امنيتي ، عمليات جستجو و نجات و به تعويق انداختن و مداواي آسيب ديدگان در مناطق ديگر است. وي گفت: با توجه به اينكه اين برنامه در سطح ملي برنامه ريزي شده و بيشتر روي فرآيند پاسخگويي و سلسله مراتب تيم تمركز دارد ، در قالب يك ميز گرد برگزار مي شود.

وي گفت: طبق سناريوي پيش بيني ، ساعت 8:30 صبح نزديك مركز ري نزديك تهران زمين لرزه اي فرضي به بزرگي 7 ريشتر رخ مي دهد كه باعث تخريب گسترده در مناطق مختلف خواهد شد. شريان تأمين خراب شده ، توزيع برق ، گازرساني ، بسياري از شهروندان تهراني بي خانمان ، زخمي و زير آوار مانده اند.

سليمي افزود با اعلام وضعيت اضطراري از سوي مركز كنترل و فرماندهي مديريت بحران در تهران ، ستاد ويژه مديريت بحران در تهران ايجاد مي شود و درخواست كمك ملي از سازمان مديريت بحران مي شود. تيم هاي واكنش سريع سازمان هاي امدادي و انتظامي پيشتاز و معين اعلام مي كنند كه سازمان مديريت بحران كشور براي استانهاي خاصي از تهران آماده است و براساس دستورالعمل هاي اعلان ، عمليات را براي اعزام نيروهاي ويژه به تهران به تهران اعزام مي كند.

معاون آماده سازي ، ضدپدافند و پدافند غيرعامل سازمان مديريت بحران استان تهران: “ساير مواردي كه همراه با اين مانورها استفاده مي شود ، مانور كمك هوايي تهران است كه با پايگاه شكار مهرآباد ، نيروي هوايي و جمعيت هلال احمر همكاري مي كند. سازمان آمبولانس. “و مجري قانون. اين مانور عمليات بارگيري ، تخليه نيروها و تجهيزات ، تخليه و تخليه مجروحان و هماهنگي ميداني عمليات فرودگاه را مطابق دستورالعمل هاي مديريت بحران كشور انجام خواهد داد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.