رونمايي از تخلفات عجيب برخي داروخانه‌ها و مراكز درماني

به خبرنامه جامع تخصصي سينماي جهان خوش آمديد.

رونمايي از تخلفات عجيب برخي داروخانه‌ها و مراكز درماني

۱۲ بازديد

در حالي كه برخي از داروخانه ها از بي اطلاعي بيماران براي تهيه نسخه بيمار و سازمان تأمين اجتماعي استفاده مي كنند ، سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده است كه ساير كتابچه هاي بيمه در ماه مارس به عنوان بخشي از طرح نسخه الكترونيكي و برنامه توسعه به فروش مي رسند. خدمات شخص ارائه نمي …

رونمايي از تخلفات عجيب برخي داروخانه‌ها و مراكز درماني https://iranian-today.ir/رونمايي-از-تخلفات-عجيب-برخي-داروخانه‌/ ايران تودي Sat, 13 Mar 2021 11:06:13 0000 اجتماعي https://iranian-today.ir/رونمايي-از-تخلفات-عجيب-برخي-داروخانه‌/ در حالي كه برخي از داروخانه ها از بي اطلاعي بيماران براي تهيه نسخه بيمار و سازمان تأمين اجتماعي استفاده مي كنند ، سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده است كه ساير كتابچه هاي بيمه در ماه مارس به عنوان بخشي از طرح نسخه الكترونيكي و برنامه توسعه به فروش مي رسند. خدمات شخص ارائه نمي …

در حالي كه برخي از داروخانه ها از بي اطلاعي بيماران براي تهيه نسخه بيمار و سازمان تأمين اجتماعي استفاده مي كنند ، سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده است كه ساير كتابچه هاي بيمه در ماه مارس به عنوان بخشي از طرح نسخه الكترونيكي و برنامه توسعه به فروش مي رسند. خدمات شخص ارائه نمي شود.

اين دومين بازديد وي از داروخانه است. هنگامي كه وي براي اولين بار داروي خود را خريد و مدارك خود را براي بيمه اضافي برد ، متخصص بيمه تمام داروهاي خود را به داروخانه برگرداند زيرا آنها بدون بيمه و از سر اجبار بودند ، اما داروخانه به او كارت سبز كتاب بيمار را نداد. ؛ به عبارت ديگر ، آنها پول داروي خود را رايگان در نظر گرفتند و يك بار با استفاده از گرين كارت در دفترچه بيمه ، همان مبلغ را از بيمه دريافت كردند. تخلفي كه افراد كمي به دليل آگاهي از آن متوجه نمي شوند. خود بيمار چيزي نمي دانست و متخصص بيمه جريان براي او توضيح داد.

اگرچه بسياري از افراد اطلاع ندارند ، اما متخصصان بيمه در طول روز شاهد تخلفات بسياري هستند. يكي از اين متخصصان مدت هاست با چنين تخلفاتي روبرو بوده و هر بار كه سعي در برگرداندن حق بيماري دارد: «اين روزها بيشتر داروها رايگان در نظر گرفته مي شوند. اگرچه اين دو دارو رايگان هستند و بقيه داروها توسط تأمين اجتماعي تأمين مي شود ، اما داروخانه ها مي توانند به دفترچه بيمه بيمار گرين كارت بدهند ، اما وقتي صورتحساب بيمار و دارو “بيمه نيست و دارو” داروخانه هزينه اي را در جلو هزينه مي كند. از روي تعهد. “بنابراين ، آنها حق صدور كارت سبز در دفترچه را ندارند ، زيرا با اين كار هم از بيمار و هم از بيمه گر پول دريافت مي كنند. داروخانه ها به طور ماهانه كارت هاي سبز سبز را جمع مي كنند ، براي آنها بفرستند به عبارت ديگر ، هنگام دريافت پول از مشتري ، موارد زيادي از اين دست وجود دارد ، و من همين وضعيت را براي بيمه توضيح مي دهم و آن را به داروخانه اي مي دهم كه دارو را براي برگرداندن كارت سبز برگردانده است. جزوه زيرا اگر اين اتفاق نيفتد ، هزينه دارويي را پرداخت كنيد كه بيمه اضافي نخواهد بود. “

وي بعداً به ايران تودي گفت: “به عنوان مثال ، او به بيمه شده اي مراجعه كرد كه حدود 300000 تومان براي يك قلم پرداخت مي كرد. مبلغ كل آن بصورت رايگان محاسبه مي شد. وقتي بيمار براي دومين بار براي اعتراض به داروخانه رفت ، حدود 80،000 نفر را برد تومان. آنها مي گويند پول وجود ندارد ، اما اگر چندين مورد مشابه در يك روز وجود داشته باشد ، آيا مي دانيد چقدر براي داروخانه خواهد بود؟ گاهي اوقات بيمه شده به داروخانه مي رود و با دست خالي برمي گردد و من بايد تماس بگيرم من خودم داروخانه را مطرح مي كنم و موضوع را مطرح مي كنم. اما آنها قبول نمي كنند كه آن را نقض كرده اند و در نتيجه به كارمند مي گويند كه كار خود را انجام داده است ، جديد است و وارد شده است. گاهي اوقات دو ماه از تجويز بيمار مي گذرد و من با داروخانه تماس گرفتند و آنها گفتند كه نسخه ها را به محافظت اجتماعي فرستاده اند. من مجبور شدم دوباره براي گرفتن كارت به داروخانه بروم. ” محاسبه كنيد كه اين فرآيند چقدر زمان و انرژي براي بيمار و خانواده اش مي گيرد. “

اما سو the استفاده فقط به داروخانه ها ختم نمي شود و ماجرا ادامه دارد. اين روزها ، بسياري از پزشكان سعي مي كنند مجهزترين مطب را براي خود داشته باشند و صفر درصد از بيماران خود را به كار بگيرند و بيماران با رضايت كامل مطب را ترك مي كنند ، اين يك چيز خوب است ، اما مشكل از آنجا شروع مي شود كه همه اتفاق مي افتد. ، بيش از راحتي بيمار براي كسب سود. به عنوان مثال ، برخي از متخصصان زنان و زايمان دستگاه سونوگرافي تهيه مي كنند و پزشك يك هفته تا ده روز بر روي دستگاه كار مي كند تا بتواند معاينه سونوگرافي را خودش انجام دهد كه اين يك تخصص جداگانه است و بايد توسط متخصص سونوگرافي انجام شود. . به همين دليل ، بسياري از متخصصان بيكار در اين زمينه وجود دارند ، زيرا يك پزشك با سرمايه مالي با تهيه دستگاه همان كار را انجام مي دهد.

از طرف ديگر ، بيمه اضافي به بيمار نسخه پزشك سونوگرافي بدون آنلاين تخصصي پرداخت نمي كند ، “طبق گفته وزارت بهداشت ، انجام سونوگرافي در مطب تخلف است و چون در آنجا نيست ، راديولوژيست تمبر پرداخت نمي شود “

من همين موضوع را با يك متخصص زنان مطرح كردم ، وي پاسخ داد: “پس از اعتراض ، راديولوژيست ها آن را متوقف كردند و اگر مي فهميدند دكتر چنين كاري مي كند ، دستگاه را از آنها مي گيرند. اما پزشكان دليل دارند به طور مكرر ، سونوگرافي بيمار در يك مركز دولتي يا حتي خصوصي به عنوان مثال ، يك بيمار بود كه تحت معاينه سونوگرافي در يك مركز بهداشت قرار گرفت و نتايج نشان داد كه همه چيز طبيعي است ، اما بيمار هنوز درد دارد. او را به يك مركز درماني ديگر فرستاد ، ديديم كه او كيست 15 سانتي متري دارد. انجام يا ارسال آن به مراكز درماني خاص. “دريافت حقوق براي اين كار طبيعي است.”

متخصص بيمه اي كه با او صحبت كردم همچنين گفت: “در حال حاضر افراد كمي به مراكز عمومي مراجعه مي كنند ، بيشتر به مراكز خصوصي مراجعه مي كنند ، اما هنوز پزشك نتيجه را نمي پذيرد و يك مركز پزشكي ويژه براي بررسي مجدد به بيمار ارائه مي دهد. بديهي است كه توزيع كننده كارت در يك مركز پزشكي خاص پزشك از آنجا كميسيون دريافت مي كند. “همه اين مراكز رايگان هستند و برخي از اين هزينه ها را مي توان با تأمين اجتماعي ساير مراكز تأمين كرد.”

كلينيك هاي دندانپزشكي همچنين مقوله اي است كه ميزان مواد اوليه مصرفي و كشوري را كه از آنجا وارد مي شود تعيين مي كند.در بعضي از اين كلينيك ها هزينه چندين برابر قيمت مصوب است. بيمه هاي اضافي نيز مي گويند كه تعرفه هاي آنها با توجه به نرخ اعلام شده توسط وزارت بهداشت محاسبه مي شود و كدام دندانپزشك آماده است با 60 هزار تومالي دندان هاي خود را مسواك بزند؟

قرارهاي پزشكان نيز بر اساس سليقه محاسبه مي شود و مشتريان برخي از مراكز درماني نيز با اين موضوع مخالفت مي كنند. يك مشتري يك بيمارستان خصوصي به ايران تودي گفت: “سه ماه پيش پزشك اين بيمارستان 40 هزار تومان دريافت كرد ، اكنون 65000 تومان دريافت مي كند.” مشخص نيست تعرفه ها بر چه اساسي محاسبه مي شود.

مشتري ديگري كه تقريباً هر ماه به روانپزشك مراجعه مي كند ، تعجب مي كند مبلغي كه ماه گذشته به وي مراجعه كرده 94000 تومان بوده و در ماه مارس مجبور به پرداخت 140،000 تومان شده است و به دبير دفتر گفت: “ما مي خوابيم. در غار كساني كه در غار هستند. “

طبق گفته دولت ، تعرفه روانپزشكان در بخش پلي كلينيك خصوصي 655000 ريال و براي روانپزشكان و دوره هاي تحصيلات تكميلي روانپزشكي (بورسيه) 743000 ريال است.

از طرف ديگر ، آزمايشگاه ها سعي مي كنند تا آنجا كه ممكن است به بيمار هزينه پرداخت كنند زيرا معتقدند بيمه گر به اندازه كافي به آنها بدهكار است و اگر كسي در تلاش است تا درآمد كسب كند ، اين خود بيمار نيست. در عين حال ، بيمه اضافي سعي در جلب توجه بسياري از متقاضيان و حفظ متقاضيان بيمه شده براي تمديد قرارداد بيمه آنها دارد. اما هر شركت بيمه قوانين خاص خود را دارد. يكي آنلاين است و ديگري كاغذي ، اما بيشتر ارائه دهندگان خدمات بهداشتي همان روش اسناد را ترجيح مي دهند تا بيمار خسته شود و هزينه درمان را بپردازد.

به گفته يكي از كارشناسان بيمه ، “دريافت پول نقد از بيماران براي مراكز درماني ارزان تر است و مشتريان بيشتري اين حرف را مي زنند.” ما براي دريافت خدمات به مركز درماني مراجعه كرديم ، كد ملي خود را وارد كرديم و گفتيم “شما بيمه قرارداد نداريد و به صورت نقدي معالجه شديد”. اكثر بيمارستان ها در صورت انجام كار در قالب يك برنامه آنلاين و بستري شدن در بيمارستان يا هرگونه خدمات ارائه شده و پرداخت هزينه اي قابل كسر براساس كليه اطلاعات موجود ، با بيمه اضافي قرارداد بسته و يك كد ملي در اختيار بيماران قرار مي دهند. بعضي از بيمه ها به سفارش كاغذي با دستور پزشك و كپي از صفحه اول دفترچه بيمه بيمار نياز دارند. حذف اسناد كار بيمار را ساده مي كند. وي افزود: “البته برخي از مراكز درماني وجود دارد كه مراجعه 24 ساعته را ارائه مي دهند ، اما همه بيمه ها مسئول اين امر نيستند.”

تاكتيك ديگر برخي مراكز درماني پرهيز از پرداخت هزينه بيمار است. برخي از ارائه دهندگان بيمه درماني كه بصورت آنلاين كار مي كنند ، شما را ملزم به پرداخت فاكتور مي كنند كه براي بيمه به بيمار ارسال مي شود و نشان مي دهد كه سند بيمه بيمار بسته شده است ، اما برخي از مراكز درماني از پرداخت آن فاكتور خودداري مي كنند تا زماني كه با بيمه اول حل و فصل شود. پول را برداريد و سپس اين فاكتور را به بيمار بدهيد. اگر اين قانون به بيمار داده نشود ، پاراكلينيك نمي تواند براي كار پول جمع كند. البته در صورت تماس با بيمه گذاران و اعلام عدم ارسال مدارك از سوي مركز درماني مربوطه ، بازرسي با بيمه اضافي جهت بررسي موضوع به مراكز درماني ارسال مي شود. برخي از مراكز درماني مدارك بيمه را ظرف يك ماه جمع آوري مي كنند ، در حالي كه برخي ديگر آنها را براي بيمه زودتر ارسال مي كنند. بيمه روند تسويه حساب خود را دارد.

اكنون با اجراي طرح غيبت و تعليق روند تجويز نسخه الكترونيكي و صدور دفترچه هاي بيمه سلامت ، اوضاع كمي بدتر شده و پزشكان و داروخانه ها دقايقي پس از اجرا صداي خود را بلند نكردند.

به گفته مصطفي حقوق ، مدير كل سازمان تأمين اجتماعي ، از اول مارس هيچ كتابچه جديدي صادر نمي شود ، اما بيمه شدگان همچنان مي توانند از دفترچه هاي موجود استفاده كنند و خدمات بدون دفترچه بيمه نيز ارائه مي شود و پزشك يا مي تواند از نسخه الكترونيكي استفاده كند. يا نسخه اي را در فرم خود بنويسيد. ، براي دريافت خدمات پزشكي با تأمين اجتماعي به هر كجا كه شخص مراجعه كند.

هرچند مديركل سازمان تأمين اجتماعي چند روز پيش گفت كه هدف اصلي نسخه تجويز صرفه جويي در هزينه نيست ، بلكه ارائه خدمات بيشتر و تسهيل كار در مراكز درماني است ، اما پزشكان معتقدند اين طرح منجر به انتشار آن مي شود و نسخه الكترونيكي فقط يك كار انجام مي دهد. به عنوان مثال ، اگر به بيمار اضافي سونوگرافي داپلر داده شود ، بيمار بايد براي يكي از آنها رايگان باشد. بعلاوه ، بسياري از پزشكان و مراكز درماني كه در حال انجام آن هستند ، بار نوشتن نسخه الكترونيكي را متحمل نمي شوند و مي گويند كه اين يك پروسه زمانبر است. با اين حال ، طبق گفته مدير سازمان تأمين اجتماعي ، ما در يك نهاد رسمي مقاومت يا اكراه نمي بينيم.

من به يكي از داروخانه هاي خيابان شريعتي تهران مي روم.

– آيا طرح نسخه الكترونيكي اجرا شده است؟

– ما با شركتي كه از برنامه دستور العمل آنلاين پشتيباني مي كند تماس گرفتيم و اظهار داشتيم كه در منطقه خود صف نداريم و بايد منتظر بمانيم. اوضاع عجيب است و هيچ چيز مشخص نيست. ظاهراً ما يك مشكل جديد داريم.

– در اين صورت اگر بيمار بخواهد قيمت داروها را از بيمه اضافي بگيرد ، چه كاري بايد انجام دهد؟

– نمي دانم چه موقع زايمان كردم. من هنوز چيزي نمي گويم. شايد ما بايد به آنها رسيد بدهيم.

مقامات تأمين اجتماعي همچنين با يك برنامه اضافي مذاكره كردند تا در ارائه API به بيمه شده مشكلي نداشته باشند. علاوه بر اين ، دكتر شهرام غفاري ، مديركل درمان مستقيم سازمان تأمين اجتماعي گفت كه كليه بيمه هاي اضافي لازم هماهنگ شده و طي چند روز آينده به سيستم متصل مي شوند و بيمه شدگان مي توانند اطلاعات را ارائه دهند. وقتي از طريق سيستم تلفني 1420 مشكلي پيش بيايد.

بايد منتظر بمانيم و ببينيم كه سيستم تجويز الكترونيكي تا چه اندازه از تخلفات جزئي در زمينه درمان جلوگيري مي كند.

نتيجه نهايي اين است كه چنين تخلفات كوچك و بزرگي از قانون اعتبار اكثر كاركنان بهداشتي را كه مخصوصاً در سال گذشته با فداكاري به مردم خود خدمت كرده اند ، تضعيف مي كند و به نظر مي رسد اولين شاكياني هستند كه اعضاي مراقبت هاي بهداشتي را نقض مي كنند سيستم. همان افراد بي وجدان گاهي براي تأمين هزينه هاي زندگي خود تلاش مي كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.